Ферстаппен завоював шосту перемогу в сезоні, вигравши Гран-прі Канади
У неділю, 19 червня, в Монреалі на автодромі імені Жиля Вільнева відбувся дев'ятий етап сезону Формули 1 2022 - Гран-прі Канади, переможцем якого став пілот Ред Булл Макс Ферстаппен.
Друге місце посів Карлос Сайнс із Феррарі, до кінця ведучи боротьбу за перемогу. Вдруге в сезоні на подіумі з'явився Льюїс Хемілтон, фінішувавши на своєму Мерседесі третім, випередивши свого напарника за командою Джорджа Расселла.
Що ж, не сказати, що гонка вийшла дуже захоплюючою – не таке повернення через два роки всі чекали. Головним питанням старту було те, чи може Фернандо Алонсо втримати Карлос Сайнс до першого повороту? Відповідь, на подив, проста: зумів.
Старт вийшов тихим у плані зіткнень, але з достатньою кількістю обгонів: Шумахер не втримав шосту позицію, пропустивши Окона та Расселла, а Леклер почав прориватися зі "дна" пелотону. У цей час Перес і Албон пройшли Боттаса, а Гаслі опустився відразу три позиції.
Попереду Карлос намагався пройти Фернандо, але більш висока максимальна швидкість Альпін на прямих не давала Феррарі шансів. Але так усе було рівне до того моменту, як на третьому колі з'явився ДРС. І на прямій до "стіни чемпіонів" молодший іспанець пройшов свого кумира.
Як виявилося, на старті Кевін Магнуссен зламав своє переднє антикрило про Льюїса Хемілтона, але команда заявила, що там нічого серйозного.
Однак потім йому показали чорно-жовтогарячий прапор (рідкість) - йому не можна було продовжувати їздити в такому вигляді, а тому данець заїхав у бокси за новим крилом, заодно змінивши шини.
На 8-му колі стався схід Серхіо Переса - Чеко відразу ж сказав команді, що у нього "здох" мотор. Стюарди одразу ж показали жовті прапори.
Під шумок Ферстаппен заїхав у бокси, випустивши лідери Сайнса. Сам Макс виїхав третім, одразу за Алонсо.
Хемілтон теж вирішив змінити гуму, після чого повернувся на трасу позаду Окона, шостим, і почав атакувати француза. Той відбивався, але потім все ж таки здався.
Тим часом на 18-му колі свій прорив у ТОП-10 продовжив Леклер – він на пару з Боттасом пройшов Албона.
Через деякий час відбувся другий сход вечора: мотор Феррарі на боліді Міка Шумахера відмовився працювати, через що молодий німець зійшов з дистанції в тому ж місці, де і Перес.
Цим він викликав віртуальний сейфеті автомобіль, чим викликав цілу хвилю піт-стопів. Рассел змінив гуму і повернувся за Хемілтоном, а МакЛарен навіщось запоров піт обом своїм пілотам (Ландо взагалі забули принести шини).
На трасі залишилися обидва іспанці, але ненадовго - Карлоса покликали в бокси, поставили новий хард, після чого він повернувся за Нандо третім. Також не змінював шини і Леклер, який пішов на тактику з однією зупинкою за перегони. Завдяки цьому він уже був сьомим – і це після старту 19-го.
У Алонсо потроху почала здавати гума, через що його спочатку пройшов Сайнс, а потім Хемілтон.
Відразу після втрати позиції британцю Фернандо змінив шини на хард і повернувся за Леклером, який скаржився на відсутність зчеплення.
Шарль довго намагався пройти Естебана Окона, але все ж таки швидкість Альпін на прямих недосяжна для деяких. Отже, команда вже після екватора гоночної дистанції покликала монегаска за свіжими шинами.
Але і там Феррарі облажалась, загальмувавши піт - 5,3 секунди, через що він виїхав у трафікі "паровозика" Стролла з Чжоу, Цуноди та Ріккардо.
Чи то справа "бики", які за 2,4 секунди впоралися зі своїм завданням, повернувши Ферстаппена на трасу вчасно. Однак Макс виїхав нарівні з Хемілтоном, який не захотів так просто здаватися, і видавив нідерландця на зовнішньому радіусі, зберігши друге місце.
Але це був єдиний момент, коли Мерседес переміг Ред Булл, адже трохи пізніше Ферстаппен таки пройшов Сера, який одразу вирушив за змінною гумою.
В цей час Леклер оброблявся по одному з учасниками паровозика: і Цунода, і Чжоу без проблем рятували. А Стролл замість боротьби вирішив поїхати у бокси, надавши Шарлю 8 місце.
І тут відбувається третє і фінальне сходження, але вже з вини самого пілота. Цунода на холодних шинах після вживання не впорався з машиною і влетів у загороду, викликавши жовті прапори та машину безпеки.
Це було саме те, чого так чекали у Скудерії, одразу ж сказавши лідеру гонки Карлосу заїхати за хардом. Втративши мінімум часу, він повернувся другим за Ферстаппеном. Пройшла друга хвиля пітів, внаслідок чого пелотон перемішався.
Завдяки СК усі відриви стали мінімальними. У такому режимі пілоти проїхали 5 кіл, після чого перегони відновилися.
Але ніхто нікого не зміг пройти, скрізь було дуже міцно.
Леклер, що проривався, почав полювання на Альпін: спочатку він пройшов Алонсо, після чого взявся атакувати Окона, але помилився на гальмуванні, повернувши французу позицію. Феррарі все ж таки пройшла Альпін, принісши Леклеру п'яте місце за підсумками Гран-прі.
Незадовго до кінця гоночний інженер звернувся до Алонсо, попросивши не атакувати Окона. У відповідь він почув вимогу сказати Естебану пропустити його, тому що він просто швидше - "Fernando is faster than you" цього разу не сталося.
У той же час, попереду Сайнс не випадав з 1 секунди від Ферстаппена, але іспанець нічого не міг вдіяти з цим.
До кінця гонки він мав ДРС, але це не допомогло йому навіть розпочати атаку на нідерландця, який без особливого тиску завоював свою шосту перемогу в сезоні.
Карлосу ж довелося задовольнятися лише сріблом – це був його максимум на той день.
Зате раптово разом з ними на подіумі опинився Льюїс Хемілтон, хвора спина якого вже не хвилювала свого господаря.
Гонщиком дня було визнано Шарля Леклера, який зумів прорватися з 19-го на п'яте місце.
Варто відзначити почерговий фініш у ТОП-10 два боліди Мерседес, Альпін та Альфа Ромео. Замкнув десятку Ленс Стролл. До того ж Ріккардо зумів фінішувати вище Норріса - яка-небудь, але все ж таки перемога для "Медоєда".
Додатковий бал за якнайшвидше коло відхопив собі Карлос Сайнс, заробивши за гонку 19 очок. Ферстаппен же збільшив відрив від усіх у особистому заліку пілотів. Серхіо Перес зберіг друге місце.
В кубку Конструкторів Феррарі трохи скоротила своє відставання від Ред Булл – замість +80 стало +76.
Підсумкова класифікація:
Формула 1 бере двотижневу перерву, після чого повернеться до Великобританії на Сільверстоуні.