Ферстаппен - переможець домашнього Гран-прі Нідерландів, Расселл і Леклер на подіумі

На радість місцевим уболівальникам Макс завоював чергову перемогу в нинішньому сезоні.
2022 г., 4 вересня, 19:02
Макс Ферстаппен / Getty Images
Макс Ферстаппен / Getty Images

У неділю, 4 вересня, на трасі в Зандворті відбувся п'ятнадцятий етап Формули 1 сезону-2022 – Гран-прі Нідерландів.

Перемога вже якось буденно відійшла пілоту Ред Булл Максу Ферстаппену, який на домашньому треку видав чудовий виступ. Срібло досить несподівано завоював Джордж Расселл із Мерседес. Компанію їм на подіумі склав представник Феррарі Шарль Леклер.


Ця гонка - суцільне пекло для будь-якої команди у плані вибору шинної стратегії. Спочатку Піреллі прогнозувала два піти із софтом та мідіумом, але обставини довели до того, що деяким довелося зупинятися чотири рази.

Також ця гонка знову стала бенефісом зі знаком "-" у виконанні Феррарі та Карлоса Сайнса. Але про все по порядку.

Старт перегонів пройшов без аварій, відносно спокійно. Леклер намагався пройти Ферстаппена у першому повороті, але Макс одразу ж перекрив йому траєкторію. Позаду Льюїс Гемілтон намагався проскочити Сайнса, але не вийшло – справа дійшла навіть до мінімального контакту.

Варто відзначити гарний старт у виконанні Естебана Окона, який зумів відіграти одразу три позиції. Також відзначилися обидва Астон Мартіна: і Ленс Стролл, і Себастьян Феттель пройшли по два опоненти.

Пілоти намагалися атакувати, але особливості траси, на якій дуже мало місця для обгонів, не дозволяли їм особливо розгулятися. Вже на другому колі стався перший виліт із траси: це Кевін Магнуссен не втримав болід і вилетів у гравій, після чого колесом зачепив бар'єр. Але все обійшлося для данця і той продовжив гонку, тільки вже останнім.

Далі був усім нелюбий період заїзду, коли лідер починає відриватися від усіх, а на трасі нічого цікавого не відбувається.

Головним ініціатором активності на ранньому етапі гонки став Фернандо Алонсо, який спочатку на прямій за допомогою ДРС пройшов П'єра Гаслі, а лише через кілька кіл у тому ж місці був підкорений і напарник француза Юкі Цунода.

Через кілька кіл була запущена хвиля піт-стопів, де й почалося пекло імені Карлоса Сайнса. На цей раз відзначилися механіки, які: 1) забули принести четверту шину, через що піт зайняв 12,7 с; 2) забули прибрати зі шляху гайковерт, на який наїхав Серхіо Перес.

У результаті Чеко, який був за Карлосом, пройшов іспанця, гайковерт довелося міняти, а Сайнс виїхав 11-м. Добре, що ніхто не постраждав, адже гайковерт міг відлетіти в когось із механіків.

На 18-му колі Леклеру спробували влаштувати андеркат, після якого він виїхав 4-м, але одразу ж у бокси покликали і Ферстаппена, який прогнозовано виїхав перед монегасом - андеркат не вдався.

Після десятка "порожніх" кіл Макс все ж таки наздогнав Расселла, який нічого не зміг зробити з швидшим опонентом. Здавалося, що наступною метою нідерландця стане Гем, але той передчасно подався за свіжою гумою, повернувшись п'ятим. Завдяки "шедевральному" піту, Сайнса випередили всі головні конкуренти.

Далі був один з найкрасивіших моментів Гран-прі. Гемілтон на радіус атаки наблизився до Чеко. І здавалося, що Міністр оборони Мексики впорався із завданням, але довга пряма + ДРС зробили свою справу – сер пройшов Переса.

Але тут у справу вступив Феттель, що виїжджав з боксів. Будучи круговим, він не пропустив Льюїса, чим сильно підставив його під контратаку Серхіо. Так, Гемілтон залишився попереду, але за свій трюк Себ отримав +5 секунд.

Для Переса гонка склалася приблизно так само невдало, як і кваліфікація - після Гемілтона його пройшов і Расселл, після чого Чеко вже в режимі автопілота їхав частину дистанції, що залишилася.

На 44-му колі відбувся головний конфуз дня. Цунода зупинився на трасі, кричачи команді по радіо, що має якісь проблеми. Спершу здавалося, що він скаржився на неприкручене колесо. Він заїхав у бокси, де йому... затягли ремінь безпеки. Здавалося б, все вирішилось. Адже так?

Залишивши піт-лейн японець продовжив сипати скаргами, через що команда попросила його зупинитися. І це приблизно за 200 метрів від боксів. Навіщо його випустили? Не зрозуміло.

Цими діями Альфа Таур викликали віртуальний СК. Користуючись нагодою, перша трійка в особі Макса, Гема і Джорджа заїхала в бокси і виїхала перед Леклером, якому не пощастило заїхати туди перед інцидентом з Цунодою.

Смішно, що Мерседес провели подвійний піт-стоп, який сумарно вийшов швидше за зупинку Сайнса.

Здавалося, що це поставило хрест на шансах Шарля поборотися за подіум, але тут звідки не візьмись з'явився Валттері Боттас, чий двигун знову відмовився працювати, через що фін зупинився наприкінці прямої старт-фініш.

Судді перегонів якось довго ухвалювали рішення про машину безпеки. У цей момент повз Боттаса проїхали Сайнс і Окон. Іспанець здійснив обгін, про що міг пошкодувати, адже це сталося під жовтими прапорами (хоча їх не було на моніторах, але були в руках стюардів).

Карлос висловив свої побоювання команді і та сказала повернути Естебану позицію, але Сайнс вже відірвався, а на Окона насіли Норріс та Алонсо, після чого виїхав СК. Втім, епізод був забутий.

Під час машини безпеки логічно, що пілоти вирішили змінити гуму. У боксах побували Ферстаппен, Расселл, Леклер та Перес, але не лідер гонки Гемілтон, про що команда явно потім пошкодувала.

Але не можна не згадати про Сайнса, якого знову випустили з піта, не перевіривши, а чи можна це взагалі робити. В результаті у нас мало не вийшла іспанська аварія на піт-лейн за участю Алонсо. За це Карлосу дали +5 секунд, що вплинуло на його позицію на фініші.

Побачивши, що шини змінили всі, але не він, Гемілтон сказав команді, що він не зможе стримати "ту машину позаду". Так воно і сталося. Льюїс погано спрацював на рестарті, завдяки чому Ферстаппен без допомоги ДРС на прямій вирвався у лідери.

Потім це ж зробив і Расселл, після чого Гем обрушився на команду з критикою: "Не можу повірити, що ви хлопці пр*їбалися зі мною. Не можу сказати вам, в якому я л*йні". Це він ще не знав, що й Леклер зробить те саме, залишивши його навіть без подіуму.

Десь там попереду, свою десяту перемогу цього сезону завоював Макс Ферстаппен, який отримав додатковий бал за найкраще коло і звання Гонщика дня. Практично ідеальний вікенд у виконанні чинного чемпіона світу, який йде до свого другого титулу. А трибуни влаштували помаранчеву димову завісу.

Підсумкова класифікація

Ще пару-трійку подібних етапів і ми говоритимемо про достроковий титул Ферстаппена. А поки що чекаємо на Гран-прі Італії, який відбудеться вже за тиждень. Подивимося, як на домашньому етапі виступить Скудерія.


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK