Ферстаппен завоював перемогу на Гран-прі Абу-Дабі, Леклер - 2-й у гонці та чемпіонаті, Феттель попрощався з Формулою 1

Сезон-2022 підійшов до кінця гонкою в Абу-Дабі, де вирішилися всі питання чемпіонату.
2022 г., 20 листопада, 17:59
Себастьян Феттель / Getty Images
Себастьян Феттель / Getty Images

У неділю, 20 листопада, на трасі Яс Марина завершився Гран-прі Абу-Дабі - остання гонка сезону Формули 1 2022 року.

Перемогу святкував пілот Ред Булл Макс Ферстаппен, який практично весь заїзд провів у ролі лідера. Компанію йому на подіумі склали Шарль Леклер із Феррарі та напарник нідерландця Серхіо Перес.

Себастьян Феттель, який проводив свою останню гонку в кар'єрі, насамкінець зумів заробити очко, фінішувавши десятим.

На першому колі всі могли спіймати флешбеки 2021 року, коли Льюїс Гемілтон у боротьбі з Карлосом Сайнсом зрізав перший поворот, вийшовши вперед. Тільки на цей раз йому довелося повернути позицію, хоча рік тому нічого подібного не сталося.

Варто зазначити, що болід сера Льюїса підстрибнув на поребрику, через що він, можливо, отримав пошкодження, на які пізніше почав скаржитися.

Але це все одно не допомогло Сайнсу, який майже одразу знову програв битву британцю.

Через кілька кіл Гем почав скаржитися на втрату потужності - він дуже різко здав у темпі. У результаті його пройшли і Сайнс, і Рассел. Льюїс припустив, що після стрибка він зламав днище боліда.

Під час піт-стопу Расселл небезпечно виїхав, мало не зіткнувшись із Ландо Норрісом. Судді нагородили пілота Мерседес п'ятьма секундами штрафу.

Поки більшість гонщиків пішли на два піти, Ферстаппен та Феттель пішли на тактику з одним пітом. І якщо у випадку з Максом все пройшло ідеально, то Себ під кінець гонки скаржився на такий вибір стратегії. Певного моменту він був 19-м.

На 28-му колі сталося те, на що цілком очікували фанати Фернандо Алонсо - іспанець був змушений зійти. Невже чергові проблеми з двигуном?

Леклер почав наздоганяти Переса за рахунок свіжіших шин. Ред Булл вирішив перестрахуватися та покликати Чеко на другий піт. Після цього він почав свою гонитву за Шарлем, яка тривала до самого кінця.

Раптом сталася перша і єдина аварія гонки. Мік Шумахер пішов у безглузду атаку на Ніколаса Латіфі. Німець вирішив обійти канадця там, де зовсім не було місця. У результаті їх обох розгорнуло, а Латіфі ще й урізався у огорожу. 5 секунд штрафу для Міка та вимушений піт для Ніколаса.

У певний момент Перес почав переживати за свою боротьбу з Леклером, тому що кіл ставало дедалі менше, а монегаск не їхав на другий піт - він теж залишився на тактиці однієї зупинки.

І тут на сцену виходить Гемілтон, який пригадав Чеко минулий рік і як він зіпсував йому восьме чемпіонство. Льюїс непогано притримав Серхіо, який втратив достатньо часу.

За кілька кіл до кінця Гем повідомив команду, що у нього виникла проблема з перемиканням передач. Як виявилось, все було зовсім погано – британець був змушений зійти.

Перес за кожен круг відігравав приблизно по 0,7 с, що дозволило йому наздогнати Леклера за три кола до фінішу. Але, на жаль, жодної боротьби не відбулося – Шарль тримав суперника в 1,5 с, не дозволяючи тому претендувати на атаку.

Ферстаппен отримав чергову перемогу, завершивши сезон на мажорній ноті. Леклер утримався на другому місці, завоювавши срібло за підсумками чемпіонату. Перес задовольнявся бронзою. Уся трійця влаштувала "пончики" на прямий старт-фініш.

Позаду Даніель Ріккардо, який, можливо, також проводив свій останній Гран-прі, відстояв свою дев'яту позицію у боротьбі з Феттелем, який красиво попрощався з фанатами, покрутивши "пончики" і давши інтерв'ю після гонки.

Вболівальники в свою чергу визнали 4-разового чемпіона світу гонщиком дня.

Норріс, який зумів прийти шостим, заробив додатковий бал за найкраще коло.

Підсумкова класифікація

Сезон офіційно закінчено. Але чекати на старт наступного залишилося насправді не так вже й довго - вже на початку березня спостерігатимемо за стартом чемпіонату в Бахрейні.

Нагадаємо, що, як завжди, на ISPORT можна ознайомитися з особистим заліком пілотів, а також положенням команд у кубку Конструкторів.


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK