Ферстаппен здобув чергову перемогу у сезоні, вигравши Гран-прі Австрії
У неділю, 2 липня, у Шпільберзі відбувся десятий етап сезону-2023 Формули 1 – Гран-прі Австрії.
Старт перегонів вийшов досить цікавим. Шарль Леклер непогано стартував, але Макс Ферстаппен одразу перекрив йому траєкторію. Монегаск спробував пройти опонента у наступних поворотах, але без результату.
На другому колі на трасу виїхав автомобіль безпеки. Винуватцем цієї події став Юкі Цунода. Японець надто оптимістично входив у перший поворот, у результаті зламавши собі переднє антикрило об заднє колесо Альпін.
Рестарт нічим цікавим не відзначився. Однак невдовзі Карлос Сайнс, перебуваючи довгий час у межах однієї секунди від Леклера, натякнув команді, що добре було б помінятися позиціями з напарником. Але гоночний інженер іспанця наказав йому зберігати позицію.
По суті, таким рішенням італійці принесли Сайнса в жертву заради подіуму Леклера: Карлос був швидше за Шарля, але команда зробила з нього живий щит, що зіграє з ним злий жарт під кінець гонки.
На 14-му колі з дистанції був змушений зійти Ніко Хюлькенберг, у якого відмовив двигун, викликавши тим самим спочатку жовті прапори, а потім вітруальний сейфеті-кар. Це спровокувало першу хвилю піт-стопів.
Головною темою заїзду стали порушення меж треку. Напевно, половину пелотону попередили чорно-білим прапором. Але особливо відзначився Льюїс Гемілтон.
Спочатку на нього скаржився Ландо Норріс. Потім про порушення меж йому повідомив його гоночний інженер, на що Гем відповів, що болід повільний і взагалі його складно втримати в повороті.
Але, зрештою, це ніяк не вберегло його від штрафу +5 с за порушення меж треку. За весь Гран-прі такий же штраф отримали Цунода, Окон, Сайнс, Албон, Гаслі та Сарджент. Юкі взагалі отримав спочатку +5 с, а потім +10 с, бо порушив правило сім разів.
Повертаємось до щита у вигляді Сайнса. Після того, як Ферстаппен сходив на піт, він повернувся третім - Феррарі дублем лідирувала на Гран-прі Австрії (але недовго).
Майже відразу Макс пройшов Карлоса, а через десять кіл пройшов і Шарля, повернувши собі лідерство, яке нікому не віддавав до самого кінця.
Позаду прокинувся Гемілтон, який почав скаржитися на всіх, особливо на Переса, за порушення меж треку. Це звучало особливо цікаво, коли в розмову втрутився Тото Вольфф.
Якоїсь миті Тото не витримав і сказав: "Льюїс, машина повільна. Ми це знаємо. Будь ласка, веди її".
За 12 кіл до фінішу Перес та Сайнс влаштували гарну боротьбу з контратаками, яка завершилася перемогою мексиканця. Ось так замість потенційного другого місця Карлос виявився четвертим.
На останньому колі Макс вирішив ще й відібрати у Чеко найшвидше коло, заїхавши на безкоштовний піт. Не важко здогадатися, що це йому вдалося.
Ферстаппен здобув свою сьому перемогу в сезоні, ще більше відірвався від усіх в особистому заліку і дедалі ближче стає до свого третього титулу.
Гонщиком дня був визнаний Ландо Норріс, який фінішував п'ятим. Пілот МакЛарена дуже стримано відреагував на цю новину.
Підсумкова класифікація
За тиждень гонщики виступлять у Сільверстоуні, де пройде Гран-прі Великої Британії.