Чергова домінація, провал Феррарі та несподівані сюрпризи: підсумки першої частини сезону-2023 Формули 1

ISPORT.ua пропонує підбити підсумки першої половини сезону, яка пройшла під прапором Макса Ферстаппена та Ред Булл.
2023 г., 4 серпня, 09:00
Макс Ферстаппен / Getty Images
Макс Ферстаппен / Getty Images

Етапом у Бельгії команди відправили Формулу 1 сезону-2023 на літню перерву. Можна з упевненістю сказати, що перша частина сезону не виправдала очікувань уболівальників.

Коли одна команда виграє абсолютно кожен Гран-прі, а її лідер набирає більше очок, ніж будь-який інший колектив, це не йде на користь привабливості серії.

На жаль, саме так нам і пощастило, а тому ми маємо місяць, щоб відпочити від чергової домінації. Готуємося до другої частини сезону, паралельно підбиваючи підсумки минулих п'яти місяців.


А інтрига вийде погуляти?

Інтрига у чемпіонаті перебуває у стані клінічної смерті ще з минулого року. Ред Булл просто не має конкурентів. Перед кожним наступним етапом ми сподіваємося, що хоч хтось завадить Максу Ферстаппену перемогти, але самі розуміємо, що зараз це неможливо – немає нікого, хто міг би це зробити.

Феррарі як кинула нав'язувати боротьбу рік тому, так ніхто цей процес і не підхопив: Мерседес все ніяк не знайде себе, Астон Мартін поки що сируватий, а МакЛарен занадто нестабільний.

Джерело: Getty Images

Не видно, щоб штраф за порушення стелі витрат якось вплинув на Ред Булл і не надто й віриться, що щось зможе помінятися до кінця сезону.

У результаті головна інтрига у нас стосуватиметься будь-кого, але не "биків". Хіба що цікаво буде спостерігати за тим, як Серхіо Перес справлятиметься з нескінченним тиском Гельмута Марко.

Астон Мартін здорово почав, але посередньо закінчив

Рішення Фернандо Алонсо перейти з Альпін до Астона Мартіна викликало чимало питань. Але після перших кількох гонок всі вони були закриті результатами іспанця.

Третє місце у Бахрейні ще можна було списати на збіг обставин, але після цього Нандо побував на подіумі ще п'ять разів. Якоїсь миті фанати могли подумати, що Алонсо побореться з Ферстаппеном за третій титул чемпіона світу.

Джерело: Getty Images

Але з наближенням літньої перерви вся сила британського колективу почала кудись зникати. Звичайно, конкуренти не стоять на місці та їхні оновлення працюють (або ні), але на останніх трьох етапах весь шарм від АМ та Алонсо зник.

Приблизно в цей самий момент сам Фернандо сказав, що команді дуже потрібна перерва, щоб перезавантажитися і повернутися з новими силами. Сподіватимемося, що в них це вийде, адже чим більше сильних команд, тим цікавішими будуть гонки, навіть за участю Ферстаппена.

Феррарі така Феррарі

Хтось пам'ятає, із якими надіями фанати Скудерії спостерігали за командою на старті минулого сезону? Так, потім італійці виступили у своїх найкращих традиціях. Але нинішній сезон показав, що після потужного прогресу можна так само потужно провалитися.

На рахунку Феррарі всього три подіуми за дванадцять Гран-прі - всі на рахунку Шарля Леклера. Рік тому команда була другою у пелотоні, зараз же – четверта. Карлос Сайнс дедалі частіше висловлює невдоволення роллю другого пілота, натякаючи на свої чемпіонські амбіції.

Джерело: ferrarif1.com

На трасі болід виступає дуже нестабільно, про що неодноразово говорили самі пілоти. Навіть якщо прибрати з Ф1 Ред Булл, SF-23 не буде тією машиною, яку виберуть інші гонщики. Навіть "діва" Мерседеса виглядає кращим варіантом.

Зміна керівника поки що також нічого не принесла. У структурі команди відбуваються зміни, наслідки яких ми побачимо ще скоро. Таке почуття, ніби Скудерія потрапила в якийсь День бабака, з якого вона не може вибратися.

Ферстаппен йде за всіма рекордами

Як би хтось не любив Макса Ферстаппена, останні два сезони довели, що перед нами талант, який з'являється раз на покоління. Хоча в перші роки його кар'єри називали не інакше як Крешстаппен.

Звичайно, посади його за кермо умовного МакЛарена, і його таланту вже не вистачатиме для досягнення результату. Але він вичавлює максимум із того, що йому дозволяє болід. У того ж Переса це не виходить (так, можна підняти теорію, що в нього інша машина і її уповільнюють заради успіху Макса, але таке).

Джерело: Getty Images

Останній календарний рік привчив нас, що коли вмикаєш свою улюблену Формулу 1, переможець уже відомий. Це не лише показник відсутності інтриги, а й сили команди та гонщика.

Вже протягом цього сезону нідерландець став володарем чималої кількості рекордів і все йде до того, що ще стільки ж він поб'є після перерви. І ніхто його не зупинить, тільки він сам чи команда, але це вже повна маячня.

Ріккардо повернувся, але що далі?

Нік Де Вріс виявився абсолютно не готовим до Формули 1 на постійній основі. Один успішний виступ на окремо взятому Гран-прі може бути випадковістю, що продемонстрував випадок нідерландця.

Напевно, немає жодної людини, яка була б не рада поверненню Даніеля Ріккардо. Він може одним своїм інтерв'ю підняти настрій на весь день, а П'єр Гаслі і Ніко Хюлькенберг просто без розуму від його вимови їхніх імен (хто знає, той знає).

Але що може дати його повернення у довгостроковій перспективі? Рік не приховує, що його мета – повернутися за кермо Ред Булл. Макса ніхто не виганятиме, а тому під удар знову потрапив Чеко.

Джерело: Getty Images

Ось тільки є кілька проблем. По-перше, Дену вже 34 роки. Він один із самих вікових пілотів на стартовій решітці. По-друге, зараз він виступає за Альфа Таурі. Що можна показати за кермом менших "биків" показав Юкі Цунода - три десяті місця, що буде максимумом для команди.

Ніхто не сумнівається в здібностях австралійця, але щось ніяк не віриться, що за частину сезону, що залишилася, він видасть щось неймовірне. Хорошим аргументом на користь його повернення в Ред Булл можуть стати добрі стосунки з Ферстаппеном. Але цього може бути замало.

Албон успішно підхопив Вільямс за Расселлом

Джордж Расселл був лідером найгіршої команди чемпіонату протягом трьох сезонів, після чого він був благословенний підвищенням у Мерседес.

Його шлях зараз повторює Алекс Албон. Щоправда, тайський гонщик уже побував у топовій команді, де він не впорався з тиском і став черговою жертвою прокляття другого пілота Ред Булл.

Джерело: Getty Images

Очевидно, що цього року Вільямс явно не може вважатися найгіршою командою чемпіонату. І вона дозволяє Алексу часом боротися за потрапляння до очкової зону, де він побував уже тричі на сезон.

Цим свого часу займався Расселл. Своїми виступами Албон доводить, що заслуговує на більше, ніж боротьба за очки. Він має здібності, але головне, щоб у нього в майбутньому з'явилася відповідна машина.


Якщо вам не вистачило такої "потужної" аналітики, то можна ознайомитись з нашими прогнозами того, як складатиметься нинішній сезон (спойлер: там все дуже погано).

Олексій Погорелов, ISPORT.ua


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK