"Останній танець" Гемілтона та крах Альпін: анонс сезону Формули 1 2024 року

ISPORT пройшовся по всіх командах "королеви автоспорту" напередодні нової кампанії.
28 лютого, 08:00
Пілоти Формули 1 / Getty Images
Пілоти Формули 1 / Getty Images

Лічені дні залишилися до старту ювілейного 75-го сезону Формули 1.

Команди використали частину минулого сезону та зимову перерву, щоб побудувати свої "колесниці", які ми спостерігатимемо на трасі наступні десять місяців.

Так, сезон 2024 року має таки стати рекордним за кількістю проведених перегонів - цього року гонщики вийдуть на стартову решітку 24 рази.

Пропонуємо разом із нами розібрати головні теми, які цікавлять фанатів "королівських гонок" напередодні старту сезону.

Ферстаппен проведе ідеальний сезон

Будемо чесні: немає жодної навіть найменшої причини вважати, що Макс Ферстаппен не домінуватиме цього року.

Ми знову спостерігатимемо за тим, як триразовий чемпіон світу розриває пелотон, на першому колі відривається від переслідувача та приїжджає до фінішу з 30-секундним відривом.

Джерело: Getty Images

Минулого сезону Макс був близький до того, щоб виграти усі Гран-прі. І якщо у Ред Булл не виникнуть якісь технічні проблеми і якщо невдачі не будуть їх переслідувати, можна готуватися до того, що кожен вікенд ми слухатимемо гімн Нідерландів.

Дізнайтеся: кого букмекери вважають фаворитом, окрім Макса

Скандал Ред Булл не вплине на розстановку сил у Кубку конструкторів

Це міжсезоння стало одним із найгарячіших в історії Формули 1. Все почалося зі звільнення Гюнтера Штайнера, а продовжилося майбутнім переходом Льюїса Гемілтона у Феррарі та звинувачення на адресу Крістіана Хорнера.

На момент написання матеріалу залишається невідомою доля британського керівника "биків". Хтось вважає, що він піде з команди, хтось каже протилежне.

Але навіть якщо Хорнер піде з Ред Булл, на виступи команди цього року скандал аж ніяк не вплине. Це може мати деякий ефект у наступні роки, але не на цей - Ред Булл має знову захистити статус чемпіона Кубка конструкторів.

Мерседес зрообить ставку на Расселла

Цей сезон стане для Льюїса Гемілтона останнім у складі "срібних стріл". А враховуючи те, що семиразовий чемпіон світу не завершить кар'єру, а піде до прямих конкурентів в особі Феррарі, нерозумно очікувати, що команда буде повністю відвертою з ним.

Звичайно, сер Льюїс не міг не брати участь у розробці цього боліду, проте в середині сезону, коли команда почне встановлювати оновлення і почне розробку боліда 2025 року, доступу до даних у британця вже не буде.

Джерело: Getty Images

Так що не варто дивуватися, коли наприкінці сезону Джордж Расселл буде в особистому заліку пілотів вище за свого старшого напарника. Мерседес повинен зробити і зробить Джорджа своїм головним пріоритетом, це більш ніж логічно.

А що стосується Гема, то команда знайде спосіб, як віддячити йому за всі ці роки дуже успішної співпраці, яка принесла обом сторонам безліч трофеїв.

Наскільки успішною буде нова концепція Феррарі?

Ред Булл задав тон у створенні боліда. Геній Едріана Ньюї спроектував машину, якій позаздрить будь-яка команда Формули 1. Ці ж команди не соромляться копіювати напрацювання австрійців.

Після двох років невдач у Феррарі зрозуміли, що нинішній концепт боліда ні до чого не приведе, а тому треба щось робити. Керівник Скудерії Фредерік Вассер зізнався, що нова машина буде справді новою (на 95%).

Чи не надто радикальні зміни? Ніхто не знає. Це ж Феррарі. Не варто розраховувати, що італійці нав'яжуть серйозну боротьбу Ред Булл, але якщо вони стануть впевненою другою силою чемпіонату, такі зміни вже можна буде вважати успіхом. А там і чергова зміна регламенту не за горами...

Астон Мартін: все або нічого

Торік команда Лоуренса Стролла раптово стала відкриттям чемпіонату, коли у першій частині сезону Фернандо Алонсо стабільно приїжджав на подіум.

Головною проблемою британського колективу стала гонка оновлень боліда, яку він програв. Після літньої перерви Алонсо лише двічі фінішував у ТОП-3.

Джерело: Getty Images

Якщо ситуація повториться, це серйозно вдарить по амбіціях команди, яка ризикує втратити свій головний актив. Враховуючи формат контракту, Алонсо може замислитись над тим, щоб змінити команду. А там і місце у Мерседес звільниться...

Чи навчився МакЛарен на торішніх помилках

Вже багато було сказано про те, як жахливо МакЛарен розпочав минулий сезон, і як чудово він вийшов із цієї ситуації, ставши у певний момент другою силою Формули 1.

Після передсезонних тестів Ландо Норріс заявив, що його команді ще далеко до Ред Булл та Феррарі. Дивлячись на результати, з такою тезою британця можна погодитись. Все виглядає так, що Скудерія стане головним суперником биків, які продовжать домінувати.

МакЛарен у свою чергу збирається змагатися з Мерседес, у якого цього року напевно будуть проблеми поза трасою, які вплинуть на злагодженість роботи багаторічного гегемона.

Цікаво, як розвиватиметься боротьба Норріса з Оскаром Піастрі, який успішно провів дебютний сезон. Ландо на правах старшого залишається першим номером у команді, але австралієць довів, що здатний вести за собою колектив, якщо у його партнера щось не виходить.

Очікуване падіння Альпін

Передсезонні тести показали ймовірну розстановку сил у пелотоні у 2024 році. І результат не порадує шанувальників французької команди.

Виходячи з результатів проведеного аналізу, зараз болід Альпін - найгірший у Формулі 1. Французи примудрилися переплюнути навіть Хаас!

Джерело: Getty Images

Журналісти зазначають, що А524 "важкий, аеродинамічно неефективний, повільний на одному колі та на довгих пробігах". Відмінна характеристика боліда заводської команди, чи не так?

Ще однією характерною ознакою занепаду команди є те, що, за повідомленням інсайдерів, високопоставлені інженери вже на півдорозі до звільнення.

Як же важко буде Бруно Фаміну, новому керівнику, вивести Альпін із піке...

Visa Cash App RB - головний прорив року?

Якщо не враховувати наявність Макса Ферстаппена, сезон-2024 обіцяє подарувати деякі несподівані результати, і головним сюрпризом може стати РБ (він же Торо Россо, він же Альфа Таурі).

Після трьох днів тестів можна сказати, що тісніша співпраця з Ред Булл дає свої плоди: Даніель Ріккардо та Юкі Цунода стабільно займали місце в ТОП-5 за підсумками дня.

Така співпраця двох команд, що належать одному концерну, викликає питання в решти учасників чемпіонату, але зробити вони навряд чи щось зможуть. РБ в свою чергу загрожує попити крові у суперників.

Можна навіть припустити, що Ріккардо та Цунода зможуть порадувати своїх фанатів, потрапивши на подіум за підсумками якогось етапу.

Звільнення Штайнера не врятує Хаас

Коли в січні з'явилася інформація, що Гюнтера Штайнера було звільнено з посади керівника Хаас, багато хто був шокований.

І справа навіть не в чарівності італійця, який підкорив серця фанатів Формули 1 (спасибі за це серіалу від Netflix "Drive to Survive").

Питання викликає сам власник команди Джин Хаас. Штайнер виконував свою роботу за обмежених ресурсів, він робив усе, що було в його силах. У той же час Хаас відмовлявся інвестувати в команду, вимагаючи результату з того, що вже було.

Джерело: Getty Images

Але коли в тебе один із найгірших болідів у пелотоні, а ти не хочеш вкладати кошти, і при цьому вимагаєш боротьби за очки, хорошим управлінцем тебе ніхто не назве.

Отож Хаас разом з Альпін "боротиметься" за звання найгіршої команди чемпіонату.

Невеликий прогрес Вільямс та стабільний Заубер

Не можна не відзначити, як успішно працює Вільямс. Команда прогресує може і не дуже швидко, але поступово, стабільно.

Не в останню чергу це відбувається завдяки Алексу Албону, який дає інженерам та аналітикам хороший зворотний зв'язок. І тому команді з Гроу життєво важливо зберегти тайського гонщика, якого хоче повернути Ред Булл на місце Серхіо Переса.

Головні сумніви щодо успішності сезону викликає наявність такого другого пілота як Логан Сарджент, який рідко відповідає рівню свого напарника. Американець залишається одним із представників рентачів, яких у Формулі 1 стає все менше і менше, що не може не тішити.

Що ж до Заубер, то тут все приблизно те саме. Не можна сказати, що Валттері Боттас і Чжоу Гуаньюй сильно здивували на тестах (хоча китаєць все ж таки здивував у третій день, коли показав третій результат).

Вони не виглядали настільки погано, як це було торік. Але можна сказати, що так сталося не стільки за рахунок прогресу Заубер, як скільки за рахунок опонентів.

Олексій Погорелов, ISPORT.ua

Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!


x
Для зручності користування сайтом використовуються куки. Докладніше...
This website uses Cookies to ensure you get the best experience on our website. Learn more... Ознайомлений(а) / OK