Норріс намагався, але все ж таки не зміг завадити Ферстаппену виграти Гран-прі Емілії-Романьї
У неділю, 19 травня, в Імолі пройшов сьомий етап Формули-1 сезону-2024.
Гран-прі Емілії-Романьї завершився перемогою пілота Ред Булл Макса Ферстаппена, якому під кінець гонки дуже намагався перешкодити Ландо Норріс із МакЛарен.
Але британець після тріумфу в Маямі був змушений задовольнятися лише другим місцем. Третім фінішував представник Феррарі Шарль Леклер.
Шкода, але гонка, очікувано, вийшла не найцікавішою. І це комплексна проблема, адже трек в Імолі занадто тісний для сучасних болідів, які у рази більші за своїх попередників десяти- і двадцятирічної давності.
Тим не менш, на старті Ландо Норріс спробував пройти Макса Ферстаппена: британець чудово стартував і практично зрівнявся з опонентом, але в перший поворот він входив, вже обороняючись від Шарля Леклера.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
IT'S LIGHTS OUT IN IMOLA!! #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/x9ZulNUKsW
Незавидна доля була цього дня у Алекса Албона, якому довелося чотири рази заїхати до боксів. Якогось моменту він повідомив команді, що колеса на машині погано закріплені, що змусило його зробити необов'язкову зупинку.
Ближче до кінця заїзду він взагалі був змушений зійти з дистанції. Забігаючи наперед, гонщик Вільямс став єдиним, хто не доїхав до фінішу.
LAP 10/63
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
"I think I've got a problem, my tyres not on properly" Albon reports to Williams 🙁
It's a slow lap back to the pits to get it sorted.#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/spELh2MJCv
Ще одним провалом став виступ Фернандо Алонсо. Після жахливої кваліфікації команда вирішила змінити налаштування боліда, через що іспанець стартував з піт-лейну.
Але це ніяк не допомогло: Нандо фінішував останнім, а на перших колах перегонів у нього ще й спалахнули передні гальма при виїзді з боксів.
Alonso cuando salía de boxes ha tenido un fuego en el freno delantero.pic.twitter.com/MbMEePiNMa
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) May 19, 2024
Можна з упевненістю сказати, що оновлення МакЛарен поки що помітно краще працюють, ніж оновлення Феррарі. Адже недарма Карлос Сайнс зазначив, які швидкі боліди "помаранчевих".
Особливістю цього Гран-прі стали регулярні помилки пілотів, які раз у раз зрізали повороти і вилітали за межі траси. Причому помилялися лідери, від яких найменше чекаєш на подібне.
LAP 18/63
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
Perez in the gravel! 😬
The Red Bull had been making progress in clean air, but throws it away with an off-track excursion at Rivazza! #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/8nOUQFQ6dO
На 24-му колі Норріс першим серед лідируючої групи вирушив на піт-стоп. Він повернувся за Серхіо Пересом, але Чеко не створив йому проблем.
Невдовзі за Ландо пішли інші: гуму поміняли Оскар Піастрі, Макс Ферстаппен та Шарль Леклер. А ось Сайнс залишився на трасі, захопивши на якийсь час лідерство (хоч якась радість для Скудерії).
На 28-му колі настала черга Сайнса змінити шини. Проте все пішло явно не за планом італійської команди, адже Карлос виїхав за Піастрі. Тим самим іспанець програв свою четверту позицію за рахунок андеркату австралійця. До кінця заїзду Карлос так і не зміг нічого з цим вдіяти.
LAP 28/63
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
Sainz is last of the front-runners to box, handing the lead back to Verstappen.
But the Ferrari also comes back out BEHIND Piastri, meaning a switch for P4 🔁#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/WQvrtoolkn
Після екватора гонки несподівано швидко поїхав Леклер, якого трохи раніше пресував Піастрі. Відбившись від Оскара, монегаск, будучи найшвидшим на той момент пілотом на треку, почав атакувати його напарника по команді.
Шарль поступово наближався до Ландо і здавалося, що невдовзі глядачі побачать боротьбу лідерів за позицію, але одна помилка пілота Феррарі перекреслила ці надії - Леклер виїхав на траву, подарувавши Норрісу можливість відірватися.
LAP 48/63
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
Norris gets some breathing space as Leclerc goes over the grass on the inside of Variante Alta 😲#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/rgH0bd5qhY
За 11 кіл до кінця заїзду Ферстаппен почав скаржитися на шини. Насправді не варто дивуватися, адже протягом усього сезону можна спостерігати, як Ред Булл "з'їдає" гуму швидше за опонентів.
Скоріше за все, саме з цієї причини Макс кілька разів порушив межі треку, за що йому виписали останнє попередження.
LAP 54/63
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
Verstappen's reminded by the pit wall he's on his final warning for track limits 😳
Norris is now 3.5 seconds behind - and PUSHING 👊#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/fBVbtLhny9
З цього моменту Норріс почав відігравати відставання від лідера. Поступово з кожним колом розрив між гонщиками скорочувався.
За шість кіл до фінішу відрив Ферстаппена від Норріса складав лише 1,4 секунди. Вболівальники спостерігали за тим, що відбувається, будучи в очікуванні боротьби за перемогу.
Надії підігрівалися ще й тим, що пілот Ред Булл повідомив команду, що спорожніла батарея. Однак це сталося лише на передостанньому колі.
LAP 62/63
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
"Battery is almost empty!" 📻
THE GAP IS ONE SINGLE SECOND BETWEEN THEM!#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/SuJmzvuwqc
Норріс щосили намагався наздогнати Ферстаппена і поборотися за свою другу перемогу поспіль, його підганяв гоночний інженер, але Ландо не вистачило кількох кіл: Ферстаппен переміг із відривом всього 0,7 секунди.
That's 59 Grand Prix victories for Max! 👏
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
But boy, he had to work for that one! 🥵#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/OsOXVPnfsC
Незважаючи на невдачу, саме Ландо Норріса вболівальники визнали гонщиком дня. Та й сам британець, хоч і з помітним розчаруванням, але визнав, що команда заробила багато очок для Кубка конструкторів.
He gave it everything, right until the end 👏@LandoNorris is your #F1DriverOfTheDay in Imola! #F1 #ImolaGP @salesforce pic.twitter.com/4qTn5hm5My
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
Підсумкова класифікація
- Макс Ферстаппен (Ред Булл)
- Ландо Норріс (МакЛарен)
- Шарль Леклер (Феррарі)
- Оскар Піастрі (МакЛарен)
- Карлос Сайнс (Феррарі)
- Льюїс Гемілтон (Мерседес)
- Джордж Расселл (Мерседес)
- Серхіо Перес (Ред Булл)
- Ленс Стролл (Астон Мартін)
- Юкі Цунода (РБ)
- Ніко Хюлькенберг (Хаас)
- Даніель Ріккардо (РБ)
- Кевін Магнуссен (Хаас)
- Естебан Окон (Альпін)
- Валттері Боттас (Заубер)
- Чжоу Гуаньюй (Заубер)
- П'єр Гаслі (Альпін)
- Логан Сарджент (Вільямс)
- Фернандо Алонсо (Астон Мартін)
Зійшов: Алекс Албон (Вільямс).
Наступний Гран-прі пройде всього через тиждень і це буде визнана перлина Формули 1 – гонка у Монако.
Нагадаємо, що на ISPORT можна ознайомитись з календарем "королеви автоспорту" сезону 2024 року.
Слідкувати за новинами та отримувати цікавий спортивний контент можна в нашому Telegram-каналі!